Tuesday, 23 May 2017

5 Nutrisi yang ada pada KURMA


kredit
gambar & teks : Qaseh Junior HQ
dengan olahan pemilik blog


5 NUTRISI KURMA YANG ANDA PERLU TAHU!
.

.
Bila bulan Ramadhan datang, KURMA dah jadi sesuatu yang sinonim dalam masyarakat kita kan!
.
.
Kalau ada yang malas sahur tu.... ada yang cuma ambil air suam dan kurma je! Tapi yang peliknya...masih tetap kekal cergas dan bertenaga!
.
.
Rupanya.... Orang Arab makan buah Kurma bukan untuk suka-suka atau semata-mata Sunnah... tapi NUTRISI yang ada dalamnya boleh membuatkan kita rasa CERGAS dalam masa yang sama boleh buatkan badan kita LANGSING!
.
.
Jom kita lihat apa NUTRISI yang ada dalam KURMA ni sebenarnya...yang membuatkan orang seperti tak rasa lapar pun walau hanya makan kurma waktu sahur!
.





#1 RENDAH KOLESTROL
.
.
Adakah anda tahu, buah Kurma adalah bebas kolesterol dan rendah kandungan lemak?

Memasukkan kurma dalam diet harian anda membantu dalam penurunan berat badan.

Kurma kaya dengan serat jenis larut (soluble fiber). Serat larut ini boleh membantu menurunkan paras kolesterol tinggi dalam tubuh. Ia membantu membersihkan salur darah dan mengelakkan pembekuan darah.







#2 KAYA PROTEIN
.
.
Kurma adalah sumber protein yang sangat membantu dalam mengekalkan kecergasan dan menjadikan otot kuat.

Para pengunjung gimnasium disarankan mengambil beberapa buiji kurma sebagai sebahagian rutin harian mereka.

Anak-anak untuk kekal cergas, didik dan biasakan mereka dengan buah Kurma.





#3 KUATKAN SARAF
.
.
Buah kurma sarat dengan potassium. Potassium membantu membaiki sistem saraf dan risiko mendapat strok.

Sistem saraf amat penting untuk dijaga kerana berkaitan dengan penggunaan anggota badan pada setiap hari.

Potassium dalam kurma membantu sistem saraf berfungsi dengan baik. Warga emas yang mulai menurun daya kekuatan sarafnya sangat disyorkan mengamalkan kurma dalam diet harian. Selain pengamalan makan kurma membantu mengurangkan risiko serangan penyakit jantung.




#4 PELBAGAI VITAMIN
.
.
Buah Kurma adalah SuperFood mengandungi vitamin-vitamin seperti B1, B2, B3 dan B5 serta A1 dan C.

Tahukah anda, dengan pengambilan beberapa biji kurma setiap hari adalah cukup dan tidak perlu mengambil vitamin tambahan.

Ini bermakna, buah Kurma boleh dijadikan snek harian yang mudah dengan tinggi nutrisi!





#5 MUDAHKAN PENGHADAMAN
.
.
Resepi elak sembelit ada dengan buah Kurma? Resepinya, rendam beberapa biji kurma di dalam air kemudian minum dan kunyah pada setiap hari, sistem penghadaman anda akan 'berkelakuan sopan'.

Malah, buah Kurma ini sangat disyorkan pada mereka yang mengalami masalah sembelit. Kurma memiliki kriteria unsur laksatif semulajadi yang sangat baik untuk sistem penghadaman.

Nak langsing & cergas perlu selesaikan masalah sembelit!





Untuk pesanan, dan info lanjut

klik http://qasehgoldipoh.wasap.my/




Monday, 22 May 2017

Tips merangsang sistem Imun anak-anak


kredit
gambar & teks : Qaseh Junior HQ
dengan olahan pemilik blog


RANGSANG SISTEM IMUN DENGAN PERCUMA
.
.
Sistem imun kanak-kanak berfungsi sama dengan orang dewasa. Bezanya, sistem imun kanak-kanak mengambil masa untuk mengenal pasti virus atau bakteria apa yang menyerang tubuh badan kanak-kanak.
.
.
Selain mengambil makanan berkhasiat, sistem imun kanak-kanak boleh dibangunkan secara semulajadi. PERCUMA!
.
.
Bagaimana?
.
.
Jom kita lihat bagaimana untuk tingkatkan sistem imunisasi anak-anak. Anak Sihat Anak Hebat!








#1 KEBERSIHAN TANGAN
.
.
Mencuci tangan dengan kerap membantu untuk mengurangkan jumlah pepijat, kotoran dan bakteria selepas bermain atau bilik darjah di sekolah.

Anak mudah terdedah kepada kuman dan bakteria kerana mereka masih belum faham dengan konsep kebersihan. Jadi peranan kita sebagai ibu bapa untuk memastikan anak pandai dan belajar ambil berat tentang kebersihan



#2 UDARA SEGAR
.
.
Alam semulajadi adalah ubat yang terbaik malah PERCUMA.

Aktiviti di luar rumah sangat baik dan terbaik untuk merangsang sistem imun.

Biasa kan lah membawa anak-anak beriadah dan bermesra dengan alam.





#3 KURANG GULA
.
.
Kajian menunjukkan GULA MENYEKAT FUNGSI IMUN. Tiada nutrisi dalam gula!

Apabila gula berada dalam badan, ia memerlukan nutrisi untuk mematabolismakannya yang memerlukan mineral-mineral dalam badan anak-anak.

Anak-anak sedang membesar adalah waktu terbaik membiasakan mereka dengan makanan dan minuman kurang gula.

Pilihlah pemakanan yang sesuai untuk anak, elakkan makanan yang kaya gula terproses , lebihkan pemakanan dari gula semulajadi.

Makanan kaya gula terproses : seperti segala jenis kek, segala jenis roti dengan krim, gula-gula , air dalam kotak, air tin, air bergas dan yang seumpamanya.






#4 MESRA ALAM
.
.
Persekitaran yang sihat di rumah sangat penting bagi anak-anak.

Merokok bukan sahaja berbahaya kepada perokok, ia juga menyebabkan kerosakan kepada orang-orang tersayang disekeliling.

Asap rokok membunuh dan mengganggu sel-sel penting anak-anak dan menyebabkan sistem imun semulajadi mereka tidak maju.

Ahli keluarga yang merokok sebaiknya perlu lah lebih prihatin. Elakkan merokok dalam kawasan rumah. Jika mahu anak sihat, ayah lah yang harus tunjukkan dulu teladannya.



Semoga bermanafaat.



Untuk pesanan, dan info lanjut

klik http://qasehgoldipoh.wasap.my/



Friday, 14 April 2017

Gentle Facial Foam dari G by Gojes






Gentle Facial Foam G by Gojes

[Buih Pencuci Muka Lembut G by Gojes]
๐Ÿ‘Membersih
๐Ÿ‘Menyegarkan
๐Ÿ‘Melembapkan

Formulasi daripada 4 Bahan Unik Ramuan Premium :
1. Minyak Kelapa Dara
2. Minyak Tea Tree
3. Vitamin C
4. Vitamin B3


SATU PRODUK UNTUK SEMUA JENIS KULIT?

Tak mustahil! Tak payah susah-susah guna produk berbeza. Yang penting, teknik pemakaian saja kena adjust.






Gentle Facial Foam ini mencuci kulit wajah secara mendalam. Diperkaya dengan minyak kelapa dara, Vitamin C dan Vitamin B3.




Contoh saiz buih untuk digunakan. Jenis kulit yang berbeza perlu menggunakan kuantiti/saiz buih yang berbeza 

Tak perlu basahkan wajah dulu.

Mula-mula pam busa ke tapak tangan dan try calit dalam 2 saiz.

Saiz duyit syiling 20 sen untuk kawasan kulit berminyak.

Saiz syiling 10 sen untuk kawasan kulit normal atau kering.



KULIT BERMINYAK

1. Calitkan busa saiz syiling 20 sen ke 5 kawasan wajah ini.

2. Ratakan busa dan urut wajah dalam gerakan ke atas. 

3. Bilas dan lap!

4. Pakai Revitalising Serum.







KULIT KERING

1. Calitkan busa saiz syiling 10 sen ke 5 kawasan wajah ini.

2. Ratakan busa dan urut wajah dalam gerakan ke atas. 

3. Bilas dan lap!

4. Pakai 2 LAPISAN Revitalising Serum







KULIT KOMBINASI

1. Calitkan busa saiz syiling 20 sen ke kawasan berminyak dan busa yang lebih kecil saiznya ke kawasan yang normal atau kering. 

2. Ratakan busa dan urut wajah dalam gerakan ke atas. 

3. Bilas dan lap!

4. Pakai Revitalising Serum, letakkan 2 LAPISAN serum ke kawasan yang kering.







KULIT KERING

1. Calitkan busa saiz syiling 10 sen ke 5 kawasan wajah ini.

2. Ratakan busa dan urut wajah dalam gerakan ke atas. 

3. Bilas dan lap!

4. Pakai Revitalising Serum



Untuk pesanan,

klik http://qasehgoldipoh.wasap.my/







Thursday, 6 April 2017

Qoqo Stevia minuman koko dan kurma yang semulajadi dan sihat





QOQO STEVIA

Minuman campuran koko, kurma & stevia.
Tiada gula tersembunyi.
Tiada perisa & perasa tiruan.
Yang suka2 tuduh tanpa usul periksa tu,
Cukup2 lah bersangka2 yang tidak-tidak.

Jika tak suka, jangan memburukkan tanpa bukti dan tahu detail2 produk kami.
Usah di samaratakan dengan produk qoqo yang lain dalam pasaran.
Qoqo stevia bukan produk OEM.

Suka diingatkan :
Ana Edar komited menghasilkan produk yang berkualiti dengan kaedah yang berintegriti dan diyakini.
Anda yang suka blend kurma lepas tu campur koko asli, itu memang bagus.


Terhasilnya Qoqo stevia, kerana kita nak memudahkan anda mendapat khasiat kurma & qoqo. kita ada dalam bentuk sachet yang mudah dibawa. Jadi jika anda sedang travel pun, tetap boleh rasai nikmat & khasiat qoqo stevia.

Siapa yang boleh minum Qoqo stevia.
Insya Allah, dari usia 1 tahun ke atas.
Hatta ibu yang baru bersalin, yang baru jalani operation, yang dalam pantang , yang ada darah tinggi & kencing manis pun boleh minum.

Mana nak dapat?
Hubungi rania2 kami #TeamQKN #TeamQMN @ mana2 kenalan anda yang berstatus rakaniaga Qaseh Gold Ana Edar.

QOQO STEVIA LEBIH LAZAT LEBIH SIHAT

Kongsi sebab Qaseh.

Sunday, 12 March 2017

TEH RERAMA ANA EDAR




Daun Rerama atau Red Butterfly Wing menunjukkan ciri-ciri anti kanser serta anti radang dan dijadikan herba istimewa yang mampu meningkatkan antibodi tubuh melawan penyakit.



*CITARASA PREMIUM*
=================
๐ŸŒŸDaun rerama di kenali sebagai Mariposa di barat dan ia sebenarnya adalah pokok hiasan berasal dari Asia Tenggara
๐ŸŒŸDaunnya seperti kepak rama-rama yang akan mengecut pada waktu malam dan mengembang semula pada waktu siang. *Kebaikan Teh Rerama*



Amalkan Hidup Sihat Hidup Bahagia





✔ 100% daun rerama hijau 


✔ cara amal .
Rendam 1 uncang dalam 1 mug air panas selama 1-2 minit. 

1 uncang boleh digunakan beberapa kali.
Simpan uncang di dalam peti sejuk. .






*Manfaat Daun Rerama*




*Kebaikan Teh Rerama*
===================
๐ŸŒŸBerfungsi anti tumor dan anti kanser
๐ŸŒŸIa dapat menyembuhkan
~Penyembuahan SLE
~Denggi
~Masalah usus
~Darah tinggi
~Kencing manis
~Astma
~Resdung 






TEH RERAMA ANA EDAR
✔ 1 kotak ada 15 sachet
✔ harga rm70 SM , rm76 SS
✔ ORGANIK. bebas GMO. Bebas racun serangga. Bebas pewarna. Bebas pengawet.
✔ Selamat. Menyihatkan. Rasa yang enak. Bau yang harum.
✔ Anti kanser. Anti tumor
✔ TINGGI ANTIOKSIDAN. bantu kurangkan radikal bebas.
✔ Bantu stabilkan tekanan darah.
✔ Bantu stabilkan tahap.glukosa dalam darah. .
.
Untuk pesanan . Hubungi kakyong #WA0189527725 .








Amal Qaseh Gold selera bertambah

Kenapa dan apa yang menyebabkan bila kita makan Qaseh selera makan bertambah?

Antara bahan yang terkandung dalam Qaseh adalah kurma, madu, buah tiin, habbatussauda, zaitun, gam arab & delima.

• kurma & tiin sangat kaya dengan serat yang membantu proses percernaan supaya berjalan lancar
• madu pula berperanan untuk membersihkan kotoran pada usus
• zaitun, habbatus sauda dan delima baik untuk perut
• gam arab @ manna dan kurma merupakan probiotik semulajadi yang merupakan makanan kepada pre biotik (mikroorganisma semulajadi dalam perut)





Jadi, bila kita consume Qaseh bahan-bahan tersebut membantu proses penghadaman dan seterusnya melancarkan proses pencernaan dalam badan kita.

Dengan itu, sistem percernaan kita menjadi lebih efisien, bekerja dengan pantas dan cekap. Tiada lagi toksin-toksin dalam badan kita. Itulah yg menyebabkan kita cepat lapar dan berselera mkn. ๐Ÿ™Š๐Ÿ™Š

Kata Puan hasniza, kenapa nak risau selera mkn bertambah? Bukan ke itu tandanya kita orang sihat..

Mana lagi baik, sihat dan berselera makan atau tak sihat sehingga nak makan sesuap nasi pun tak lalu??


Berkenaan dengan cara nak atasi masalah terlalu berselera ni, tak perlu kurangkan sukatan Qaseh sebaliknya.

1- kurangkan portion makanan yang diambil
2- makan ikut waktu
3- makan sedikit tapi kerap, jika kita makan dalam keadaan kita sangat lapar maka dah tentu sukar nak makan dalam portion yang kecil.



Semoga perkongsian ini bermanafaat.







Friday, 10 March 2017

8 TANDA TUBUH KITA BERTOKSIN





1. SEMBELIT -  membuang air besar kurang dari 2 kali sehari

2. KEMBUNG PERUT - Usus tidak bersih punca angin terperangkap

3. SAKIT KEPALA -  akan kerap sakit kepala yang berulang

4. LETIH LESU - Toksin mencuri tenaga dari tubuh kita

5. MULUT BERBAU - Petanda usus kotor

6. PERUT BUNCIT - Najis terkumpul lama dalam usus punca perut boroi walaupun berat badan normal

7. KULIT KUSAM - Kulit wajah tidak berseri dan punca berjerawat

8. SUSAH KAWAL MAKAN - Badan bertoksin penyebab  sukar kawal cara makan dan sering kelaparan.


*****************************************

MAHU tahu cara mudah untuk singkirkan toksin dalam badan..?
Amalkan QasehGold๐Ÿ˜Š
.





Membantu anda menyingkirkan toksin dengan mudah melalui pembuangan..#melawaskan, tiada lagi #sembelit, #kulitKusamBerjerawat๐Ÿ˜‰


Thursday, 9 March 2017

Penjagaan wajah G by Gojes



Kongsi info G by Gojes
Untuk akak-akak dan adik-adik
Yang suka kulit wajah sihat dan berseri2.

Kredit : Puan Hasniza Puan Qaseh

๐ŸŒบ๐ŸŒบ๐ŸŒบ๐ŸŒบ๐ŸŒบ๐ŸŒบ๐ŸŒบ๐ŸŒบ





Mengapa perlu bayar lebih apabila ada yang berkualiti dan mampu dibeli? ๐Ÿ˜
-------------------------------------

Ramai tak percaya harga set penjagaan kulit dan kosmetik G by Gojes adalah mampu milik. Percayalah! ๐Ÿ˜
.
Insya Allah komitmen kami ialah memberikan yang terbaik kepada para pengguna dengan harga yang mampu dibeli.

--------------------------------------

✔Tahukah anda G by Gojes dihasilkan dengan teknologi penjagaan kulit yang diinspirasi daripada (inspired by) teknologi Korea.
.
 ✔Tim kami juga terdiri daripada ahli Kimia yang akan memastikan aspek keselamatan dan kesesuaian produk kepada kulit pengguna.
.
✔G by Gojes bebas daripada sekurang-kurangnya 21 bahan kimia berbahaya termasuklah paraben, hidrokuinon dan SLS.
.
✔G by Gojes diformulasi menggunakan bahan aktif semulajadi seperti minyak kelapa dara, aloe vera dan gamat.
.
✔G by Gojes dirumus dengan vitamin kulit seperti vitamin C dan vitamin B3.

Tunggu apa lagi... ๐Ÿ˜Ž

#GbyGojes_GenuinelyGojes
#GunakanDemiKeharmonianKeluarga

๐ŸŒบ๐ŸŒบ๐ŸŒบ๐ŸŒบ

P.s
Nak tahu lanjut
Boleh pm tepi..
Atau terus wassap http://bit.ly/sayaMinatGbyGojes

#KakyongHabibah
#StokisQasehGoldIpoh
#GbyGojes
#rakaniagadipelawa
#RakanDropshipWanted

Wednesday, 8 March 2017

SELAMAT HARI WANITA

Assalamualaikum...

*Selamat Hari Wanita*

“Dunia itu seluruhnya adalah perhiasan, sebaik-baik perhiasan dunia adalah isteri yang solehah.”
[Hadis Riwayat Muslim]

Semoga hari ini kita terus dalam lindungan dan rahmat Allah.. inshaAllah..





Qaseh Gold & G by Gojes Menyokong Aspirasi Wanita Masa Kini.

#QasehGold
#WomensDay2017
#SihatGayaQaseh




Tuesday, 7 March 2017

Kenapa pentingnya detoks

Teks : someone else
Pic : google


KENAPA KITA PERLU DETOX?

Detox adalah proses membersihkan usus di mana segala toksin, lemak dan lendir yang melekat di dinding usus dikeluarkan melalui pembuangan air besar. Selepas dinding usus kita bersih, barulah badan kita dapat menyerap nutrien pada tahap optimum. Kerana itulah detox sangat penting sebelum mengambil apa-apa vitamin atau supplemen supaya tahap penyerapan nutrien pada kadar paling optimum.

Usus adalah bahagian badan yang bertanggungjawab untuk menyerap khasiat daripada makanan dan memproseskan bakinya untuk membentuk bahan buangan untuk dibasmi atau dibuangkan. Usus manusia terdiri daripada usus besar dan usus kecil. Kesihatan badan berkait rapat dengan kebersihan kedua dua usus besar dan usus kecil ini.

Semasa proses penghadaman, sebahagian besar makanan yang kita makan akan membentuk bahan bendalir dalam saluran usus. Walaupun kebanyakan bahan ini akan dikeluarkan daripada badan melalui proses pembuangan yang normal, tetapi masih ada sebahagian daripadanya yang melekat di atas dinding usus yang kemudiannya menjadi
plag.

Plag bendalir ini bukan sahaja menyekat proses pembuangan yang betul dan mencegah penyerapan khasiat yang sewajarnya, tetapi ia juga merupakan tempat pembiakan parasit dan patogen yang boleh mencemarkan darah dan limpa serta meracunkan sistem keseluruhan





Apabila badan kita tidak mengeluarkan bahan buangan, toksin-toksin akan berkumpul di dalam usus dan
mengakibatkan auto-intosifikasi ataupun penghasilan toksin sendiri. Ini juga akan menyebabkan saluran darah yang melapisi dinding usus menyerap toksin-toksin ini ke dalam aliran darah dan akhirnya mencemarkan semua organ badan.

Sebahagian tanda-tanda yang nyata gejala toksin-toksin ini adalah : cirit birit, masalah sembelit, keletihan, sakit kepala, mata menjadi kusam, kulit yang bermasalah, berbintik, sakit otot, masalah saraf, badan dan nafas berbau serta kelihatan murung.
.
.
Kelebihan Pembersihan Usus

Pembersihan usus adalah proses penyahtoksifikasi badan yang utama. Ia adalah jalan pemulihan yang penting.

Pembersihan usus yang sempurna adalah penting dan merupakan cara utama untuk mengembalikan badan kita ke tahap yang seimbang, kesihatan yang bertambah baik dan menambahkan tenaga. Justeru itu, ia juga membolehkan sistem badan yang lain untuk dibersihkan. Apabila anda membersihkan usus anda dan mengimbangkan semula bakteria yang baik dan buruk mempunyai penghasilan enzim yang mencukupi, serta makanan yang dimakan dan penghasilan vitamin dalaman adalah betul, makanan yang tidak ditoleransi akan diperbaiki atau hilang.

Dr. Bernard Jensen, Pd.D telah menekankan kepentingan usus yang sihat. Menurut beliau, "Setiap tisu dibekalkan
dengan darah yang dibekalkan dari sistem usus. Apabila usus kita kotor, darah juga akan kotor. Oleh itu sistem usus mesti dipulihkan sebelum pemulihan bahagian badan yang lain boleh dilakukan .

Melalui kaedah pemakanan, anda dinasihatkan untuk :

1. Kurangkan memakan makanan pedas, berasid tinggi dan yang mengandungi fiber yang tinggi (fiber liat/kasar).

2. Lebihkan memakan sayur-sayuran atau ulam-ulaman kampung seperti kacang botol, ulam raja, terung, daun
salang, pegaga, petai (sikit-sikit) dan sebagainya (sayur yang lambat tumbuh). Begitu juga dengan buah-buahan
seperti tembikai, rambutan dan sebagainya.

3. Sayur-sayuran yang perlu dikurangkan pula ialah sayur-sayuran yang cepat tumbuh seperti bayam, cendawan (terutamanya cendawan yang tumbuh selepas hujan) dan sebagainya.

4. Bagi buah-buahan yang perlu dikurangkan pula ialah buah-buahan yang masam termasuklah cempedak, ciku,
pisang dan sebagainya. Buah seperti ciku mempunyai fiber yang kasar dan lama-kelamaan boleh menghakis usus manakala buah pisang dan betik pula cepat busuk dan tidak sesuai diambil berlebihan kerana ianya akan busuk didalam usus.

5. Perbanyakkan meminum air mineral dan sebagainya (saranan : 7 hingga 8 gelas sehari)


Tuesday, 14 February 2017

Qaseh Gold di karnival pemilik kereta alza , Arena Square Batu Gajah

Tarikh 12 Feb 2017
Lokasi : Arena Square Batu Gajah

Alhamdulillah.
Team kami berkesempatan membuka booth dan berkongsi manafaat Qaseh Gold & produk Ana Edar dengan keluarga2 pemilik kereta alza.

Walaupun.bertarung dengan cuaca panas, Alhamdulillah.

Buat yang berminat untuk mendapatkan rangkaian produk Qaseh Gold, boleh hubungi  rakaniaga kami.

CikPuan Rosni Radzi 012-481 6480

CikPuan Suriayati  011-2643 3848


Atau hubungi kakyong @ Stokis Qaseh Gold Ipoh, WA 018 952 7725




Thursday, 9 February 2017

Tips amalkan Qaseh Gold

Tips dalam mengamalkan Qaseh Gold
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Kandungannya dari formulasi Makanan Sunnah & Herba Terpilih. Anda tidak perlu risau status tentang Halalal Toyibban. Namun sila teliti kandungan ramuan, mana tahu anda ada alahan terhadap ramuan tersebut.

Amalkan selama 3-4 bulan, untuk memberi peluang Qaseh serasi dengan tubuh. Manfaat Qaseh akan dapat dirasai bila tubuh sudah serasi.

Amalkan mengikut sukatan & aturan yang telah disyorkan, baru nampak hasilnya. Sila rujuk dengan Konsultan Qaseh anda sekiranya anda tidak pasti.

Perlu Istiqamah. Mengamalkan Qaseh dengan aturan yang betul pagi & malam secara konsisten. Disertai dengan pengambilan air yang mencukupi.

Tawakkal & berniat semoga cepat sembuh. Sebelum ambil Qaseh dimulakan dengan Bismillah & Selawat. 


Sihat itu Jihad.
#QasehGold


http://bit.ly/fruithealing  <-- dapatkan sample Qaseh Gold Junior

KELEBIHAN PATI KRISTAL SOLE

Keperluan mineral tubuh iaitu  garam mineral SOLE sangat bermanfaat membekalkan sumber mineral semulajadi kepada badan kita.

Mineral SOLE ini merupakan elemen pelengkap kepada QASEH GOLD kerana ia membantu penyerapan maksima khasiat-khasiat variasi vitamin yang ada dalam Qaseh.

👇🏽👇🏽👇🏽

APA ADA DENGAN SOLE?

• Pati garam kristal SOLE ini dilombong terus dari banjaran himalaya.

• Kalau dalam air zamzam,  ada 100+mineral semulajadi, maka campuran sole+air mengandungi 84 mineral semulajadi

• Boleh dianggapkan air yang dimasukkan sole ini macam air  ke 2 terbaik slps air zam zam.

Kita juga boleh panggil "air beralkali"  kerana ia bersifat alkali yang sangat bagus utk tubuh.

🔹APA KERJA SOLE DALAM BADAN KITA?

SOLE adalah satu produk yang sangat baik untuk mengimbangi faktor pH badan anda.

•SOLE juga boleh menyingkirkan logam berat seperti plumbum, merkuri, arsenik dan amalgam melalui pemecahan struktur molekul bahan tersebut.

•Dengan gabungan unik mineral ionik yang terdapat di dalam SOLE, timbunan protein haiwan yang tidak terurai (asid urik) dapat disingkirkan melalui air kencing. 

•SOLE mampu membekalkan badan dengan tenaga daripada gabungan 84 mineral ionik penting. Frekuensi yang terkandung di dalam SOLE boleh bertahan sehingga 24 jam di dalam tubuh. Sel badan kita akan lebih aktif dan sihat.

•SOLE boleh menyelaraskan keseimbangan alkali/keasidan dalam badan (faktor pH) dan menyeimbangkan tekanan darah. 

•SOLE boleh menyah dan menghapus mendapan yang mengakibatkan pelbagai jenis penyakit sendi seperti arthritis dan gout, kerosakan buah pinggang, pembentukan batu pundi hempedu dan batu karang. 

•SOLE boleh mengurangkan rasa ketagihan (gula, rokok dan dadah). 

•SOLE boleh membantu mengatasi penyakit kulit melalui proses perkumuhan dari ionik yang terdapat di dalam SOLE, timbunan protein haiwan yang tidak terurai (asid urik) dapat disingkirkan melalui air kencing. 

🔹APAKAH FAEDAH SOLE KEPADA KESIHATAN - dari Rumusan Kajian : University Graz, Austria 2001 & Fenestra Laboratories, USA 2007 

Pediatrik (Penjagaan Kanak-kanak) .
#Membantu penyerapan nutrien, #Menggalakkan tumbesaran dan perkembangan tubuh dan otak yang optimum. 

Dematologi (Penjagaan Kulit)
#Kandungan mineral yang seimbang membantu pembentukan kolagen yang optimum.

Pergigian
#Membantu menguatkan gusi dan mengimbangkan pH mulut yang sesuai dan membantu pembiakan bakteria mulut yang sihat.

Sistem Pernafasan 
#Mengekalkan fungsi pernafasan yang normal. 

Neurologi (Penjagaan Sistem Saraf)
#Menyokong fungsi otak dan perkembangan neuron. 

Sistem Gastrousus 
#Memulihkan pH usus dan menggalakkan metabolisma asid amino.

Pranatal
#Menyokong perkembangan fetus. 

Ginekologi
#Melaraskan fungsi glandular yang optimum, kesihatan vaginal dan kitaran haid yang normal. 

  •Sistem Endokrin 
#Membantu penghasilan hormon yang optimum dengan kehadiran mineral dan asid amino bioketersendiaan. 

SOLE insyaAllah boleh diamalkan dengan selamat setiap hari.

Melalui pengalaman amalan secara konsisten, Sole boleh membantu mengurangkan keperluan makan banyak. Oleh itu, ia sangat membantu usaha kemurungan dan menstabilkan berat badan ❤❤❤

Sunday, 5 February 2017

GOJES BY QASEH GOLD


Teks : Olahan oleh Kakyong Habibah
pictire : edited by Kakyong Habibah




Gojes by Qaseh Gold

√ kaya antioksidan 
√ merawat tisu & sel kulit dari dalam 
√ pemangkin penghasilan kolagen semulajadi 
√ menyingkirkan toksin 
√ meningkatkan metabolisme sel √ perbaiki kualiti tidur 
√ mengecilkan pori wajah 
√ mengurangkan kedutan 
√ 20 sachet cukup untuk 1 bulan







Sesuai untuk siapa ?
√ usia 15 tahun ke atas, lelaki dan wanita
√ yang ada masalah kulit kusam, jeragat, jerawat, pigmentasi,


Bila nak makan ?
√ sesuai di amalkan sebelum tidur. 
Kerana waktu tidur adalah waktu terbaik sel² tubuh kita







Ramuan hebat :

√ kurma √ delima √ madu  √ minyak zaitun  √ sakura  √ acelora ceri
astaxhantin √ teratai salju √ cuka kurma √ kolagen marin







Menyerlahkan kesihatan kuat luar dan dalam.

๐ŸDiperkaya dengan kolagen marin, bunga teratai, ceri, argan, bunga sakura, dan astaxanthin.

๐Ÿ€ Formulasi ramuan Sunnah Gojes by Qaseh Gold menawarkan pilihan terbaik masakini untuk anda yang mementingkan kesihatan secara selamat dan semulajadi!

๐Ÿ Ramuan botani ekslusif diadunkan bagi memberi kelembapan serat menyerlahkan keanjalan kulit, menyerikan kulit muka luar dan dalam..

๐Ÿ€ Diperlengkapkan dengan proses pengilangan yang Islamik, yang menitikberatkan konsep halalan thoyyiban.





Cara pengambilan:

✔Boleh ambil 2 kali atau 1 kali sehari. sebelum sarapan atau sebelum tidur
✔Air putih minum secukupnya
✔Kurangkan pengambilan kafein dalam minuman





Harga :
RM140 SM / RM145 SS


untuk pesanan :
Hubungi whatsapp 018 952 7725
Atau isi borang pesanan.